Cigarete i tetovaze u modnoj industriji

by - 06:43


 

Na stranicama modne biblije VOGUE-a, cesto se mogu videti modeli sa cigaretama u ruci, a da to nikada nije, niti ce ikada biti shvaceno kao promovisanje pusenja, za koje svi znamo da je veoma stetno za ZDRAVLJE (naglasavam zbog svih vas koji pusite :), vec je to u modnoj industriji prihvaceno kao novi nacin komunikacije. 

Modeli koji puse, urednici, stilisti, dizajneri cak i fotografi, naravno ne svi, ali mnogi, ako ne i  vecina.
1930-ih i 1940-ih Zene sa cigaretom su postale simbol elegancije i otmenosti.
1950-ih i 1960-ih dama sa cigaretom je postala popularnija slika od klasicne americke dame, kojoj su cigarete bile malo zadovoljstvo u kojima su samo muskarci uzivali.
Najlepse zene sveta, ukljucujuci i Marilyn Monroe i Audrey Hepburn uslikane su sa cigaretom u ruci, i te slike su ostale upamcene i dan danas. Duga je lista poznatih dama, kojima su cigarete bile najdrazi porok. Jedna od njih, svakako i najpoznatija dama je Coco Chanel. Vecina njenih fotografija je uslikana bas u trenutku kada je ona drzala cigaretu ili povlacila dim.
Jos jednom velikom dizajneru Yves Saint Laurent, inspiracija su bila cigarete. Njegova muza Betty Catroux nije se odvajala od njih. Cigarete su  postale inspiracija mnogih dizajnera kao sto su Tom Ford, Jean Paul Gaultier, Stefano Pilati i postalo je normalno videti cigarete na modnim revijama kao i u reklamnim kampanjama...
Prosle godine, na reviji Ean Williams-a i Tatjane Tatalovic, koja se odrzavala u supermarketu u Beogradu, nasa poznata manekenka Maja Atanasijevic je izasla je sa cigaretom u ruci. Graciozno se prosetala pistom, povlaceci dim cigarete. Meni je to tada bilo veoma neobicno, jer prvi put, bar svojim ocima sam videla modela sa cigaretom i to na modnoj pisti. Ali moram priznati ona je to majstorski odradila. Kako se samo ponosno prosetala :).

Imena modnih marki, postala su sada i brendovi cigareta, i strastveni pusaci sada mogu uzivati u Cartier i YSL cigaretama.


Neke od poznatih dama sa cigaretom


























Coco Chanel



Kate Moss na Pariskoj nedelji mode


YSL
Cigarete, koje sam pre dve godine kupila u Budvi, i tad ih slikala. S obzirom da nisam pusac, sluzile su mi kao ukras, ali moja mama ih je prvom prilikom, cim ih je pronasla, u nedostatku svojih, popusila :)


Tetovaze


Tetoviranje je poznato od davnina, ono ne potice samo sa jednog odredjenog podrucja, vec je u istoriji bilo poznato kod razlicitih civilizacija. Negde sam procitala da su se ljudi tetovirali iz estetskih, ritualnih, običajnih, zdravstvenih (?) te društvenih razloga, zdrastveni razlozi mi nisu najpoznatiji, ali znam da je u 21 veku tetoviranje postalo i deo modnih trendova. Nikad nisam bila pristalica tetovaza tribala, sunca, arapskih i kineskih slova, tetovaza u boji (iako priznajem ima dobrih), ali mala crna tetovaza, skoro neprimetna, a da vama ima neko posebno znacenje, uvek sam za :)
Privremene tetovaze su se u modnom svetu izborile za svoje mesto, sudeci po revijama za sezonu prolece/leto 2010. modnih kuca Chanel, Dior i Rodarte. Rodarte je na Pariskoj nedelji mode promovisao geometrijske motive, Galliano artisticke tetovaze od kane, ali najvecu paznju privukle su nezne i zenstvene tetovaze lancica, chanel znaka, vencica od ruza i malih pticica modne kuce Chanel. Limitirano izdanje od 55 tetovaza u pakovanju, od 75 dolara, za koje je zasluzan Peter Philips, prodavale su se od februara 2010. godine, do sad su verovatno sve rasprodate, ako ne i odmah prvih meseci :)
U modnom svetu su sada tetovaze sasvim normalna stvar. Nekada upadljive tetovaze nisu bile pozeljne na modelima, mnogi modeli upravo zbog njih nisu dobili posao. Danas svi top modeli imaju bar po jednu, ako ne i vise ovih ukrasa za telo.
Meni su najlepse tetovaze ptica, ne znam, prosto ih obozavam, iako moje telo ne krasi, ama bas ni jedna tetovaza. Ako jednog dana odlucim da se tetoviram to ce sigurno biti manja tetovaza na zglobu ruke, mozda noge...



Nezne chanel-ove tetovazice
Decembarski broj 2007. godine Italijanskog Vogue-a su krasile devojke prekrivene tetovazama




Neki su ocigledno preozbiljno shvatili da su tetovaze modni trend :)
Armani i Megan Fox, tetovaze, ves, dzins i nista vise

You May Also Like

6 коментара

  1. Odlican tekst! Cigarete ne volim (zakleti nepusac :D) pa se bas ne bih slozila da su zene sa cigaretom u ustima otmene i elegantne, bas suprotno. Ali takav stav je verovatno posledica moje averzije prema duvanu.
    Tetovaze mogu biti super modni detalj ali na svom telu bih se ipak odlucila za neku malu i skoro neprimetnu.

    ОдговориИзбриши
  2. Super post :) Volim i jedno i drugo, i cigarete, i tetovaže, i kao i kod Anje, to mi utiče na stav da ima nešto u ženi sa cigaretom :) Verovatno bih drugačije pričala da sam nepušač :)

    ОдговориИзбриши
  3. Ja sam nepusac, ali se slazem da ima nesto u zeni sa cigaretom :)

    ОдговориИзбриши
  4. Super ti je ideja za post, kao i slike. A takodje, nepusac sam, ali slike devojke sa cigaretom zaista imaju neki smek i predstavljaju modni detalj :)

    ОдговориИзбриши
  5. Pusac sam i ove slike sa cigaretama su veoma dobre,odisu nekim stilom.Kada sam bila dete,slikali su me sa cigaretom i ta slika je fenomenalna (stalno sam uzimala cigarete,pa su me morali slikati) :) Zagovornik sam tetovaza.Nazalost,nemam nijednu,jer se plasim bola,ali mi super izgledaju,ako su uradjene u nekoj prici.

    ОдговориИзбриши