Americka i britanska zastava na odeci

by - 02:20

Photo: Sever Zolak


Odeca sa motivom zastave, da ili ne? Ukusi su razliciti, ali meni se dopada. Godinama ranije, nosenje odece sa motivima nacionalnih zastava, nije bilo prihvatljivo, ali kako su se vremena menjala i ljudi su postali opusteniji, na ovakav vid motiva na garderobi, nakitu, aksesoarima i obuci pocelo se normalnije gledati. Najpopularnija je britanska (union jack) zastava, zatim americka, brazilska...
Era nosenja odece sa zastavom, zapoceta je sredinom 60-ih godina, sa popularizacijom rok muzicara.
Dok je Pete Townshend nosio jaknu sa motivom britanske zastave , ovaj trend postao je popularan i na Jamajci, Bob Marli je nosio jarko obojene strikane kape i odecu sa motivom zastave Jamajke. U posednjih 50 godina, kada je masovnu kulturu sve vise pocela da diktira Amerika, muzicari iz Velike Britanije iskoristili su svoju zastavu da sacuvaju svoj britanski identitet. U filmu Austin Powers, spice girls nose mini suknje sa britanskom zastavom, a manekenka Kate Moss je uradila editorijal za oktobarski broj Vogue magazina 2008. godine noseci odecu sa istim motivima...
Praksa nosenja zastave kao odece je jos uvek osetljivo pitanje u nekim oblastima i cesto moze izazvati razna kritikovanja i debate od strane drustva.


Americka zastava

sastoji se od 13 jednаkih crveno-belih linijа sа plаvim prаvougаonikom u gornjem levom uglu nа kojem se nаlаzi 50 zvezdа. Zvezde se nаlаze u 9 horizontаlnih redovа sа po 6 ili 5 zvezdа po jednom redu (nаizmenično). Pedeset zvezdа predstаvljаju 50 аmerickih sаveznih drzаvа а trinаest prugа predstаvljаju 13 kolonijа koje su se pobunile protiv britаnske krune i time postаle nezаvisne 1776. godine 








Britanska zastava
Zаstаvа Ujedinjenog Krаljevstvа, cesto zvаnа i Union Jack, kombinаcijа je zаstаvа triju konstitutivnih delovа zemlje godine 1801. kаdа je sluzbeno proglаsenа: engleskog krstа svetog Đorđа, skotskog krstа svetog Andrije i irskog krstа svetog Pаtrikа (kojeg su sаmi Irci retko koristili).






Odecu sa Britanskom zastavom su radili i poznate modne kuce kao sto su Chanel, Dolce and Gabanna, Burberry, Gucci i mnoge druge...
Meni je licno favorit britanska, ali onaj teksas sorcic sa americkom zastavom mi je savrsen, jos od kako sam ga videla na Kenzi. :)

1. Trazeci na internetu savrsenu majicu sa zastavom, naisla sam na ovu sliku, Devojka po imenu Mirjana Bradonjic, osim sto crta po majicama, ona crta i po patikama, cipelama, torbama i raznim vrstama aksesoara, pa pogledajte grupu na facebooku, mozda vam se nesto i svidi - MB moda
2. Ako volite da lakirate nokte, mozda vam se ovaj tutorijal svidi :) Nail Art - Flag

You May Also Like

11 коментара

  1. Odličan post :)
    Prva slika mi je odlična, ali ja ipak motiv zastave volim samo na nekim detaljima :) :*

    ОдговориИзбриши
  2. Meni je ovaj americki fazon skroz super, na zalost nemam jos nista takvo sa zastavom alo potrudicu se da uskoro imam,... super postic...pratim te, nova sam ti :-PP

    ОдговориИзбриши
  3. Meni je zanimljivija engleska tj britanska zastava. Ali nemam nijednu .

    ОдговориИзбриши
  4. @Confessions of the Psycho Cat , i ja vise volim na nekim detaljima :)
    @Fashion world , Dobrodosla, pratimo se :)
    @Anja hvalaa ti :)
    @Antigona, i meni je zanimljivija britanska :)

    ОдговориИзбриши
  5. detalji ovako inspirisani su the best:)

    ОдговориИзбриши
  6. Ja volim da vidim zastave na odeci! Za sada nemam nista ovakvo, nazalost :( ali moram da dodam da moj glas uvek ide Britanskoj zastavi! :))) I na noktima i na detaljima i na odeci!

    ОдговориИзбриши
  7. Meni su ipak favorit ove McQueen clutch torbice :)

    ОдговориИзбриши
  8. Zastave mi se ne dopadaju bas u svakoj varijanti.Najvise volim da ih vidim na majicicama.

    ОдговориИзбриши